fbpx

Zima se blíží, Porsche potřebuje správný servis

  • Blog
  • Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Zima se blíží, Porsche potřebuje správný servis

Zima pro řidiče někdy (nesprávně) začíná a končí výměnou zimních pneumatik za letní, k prvnímu listopadu tak, jak ukládá zákon, ovšem ani to není vždy správně. Jde o aktuální situace, jaká panuje na silnicích, zimní obutí je po prvním listopadu povinné, když, stručně řečeno, hrozí či je souvislá vrstva ledu či sněhu. Naopak při příjemných teplotách nad sedm stupňů není nejenom nutné, ale ani žádoucí pneumatik přezouvat, protože zimní vzorek a směs fungují ideálně až při nižších teplotách kolem nuly.

Jak už bylo řečeno, nejde ale pouze o pneumatiky, velmi důležité je věnovat svému automobilu správný servis, a to s ohledem, zda bude vůz zazimován (platí obvykle pro Porsche Boxster, Porsche 911 Cabrio, se kterými ze zkušenosti majitelé přes zimu obvykle nejezdí), anebo zda bude přes zimu provozován. Co je tedy zapotřebí nepodcenit a udělat?

Nízké zimní teploty zatěžují akumulátory, takže je na místě kontrola autobaterie, některé, zejména starší kusy, mohou disponovat již omezenou kapacitou, což se projeví tím, že jednoho zimního rána nenastartujete.  Další relativní drobností jsou stěrače, tedy přesněji řečeno jejich gumičky. Ty musejí stírat, a ne jen rozmazávat vodu a nečistoty po skle. Zde stav souvisí s tím, jak je guma stará, ale také opotřebená – třeba tím, že řidič „rozmrazuje“ v zimě auto tak, že silou odtrhne stěrače přimrzlé vrstvou ledu ke sklu, pak začne stříkat na sklo ostřikovací kapalinu a do toho stěrači stírá materiál, který pod vlivem natávání odpadává. Ideální způsob, jak gumičky stěračů poškodit, aby pak nestíraly, anebo stíraly jenom částečně, dle Murphyno zákona nikdy ne v zorném poli řidiče.

Je-li řeč  o ostřikovačích, pak nutně před zimou musí proběhnout doplnění ostřikovací kapaliny, ale také (pokud k tomu nedošlo při pravidelné servisní prohlídce) ke kontrole všech provozních kapalin. Vhodná je kontrola klimatizace. Tedy ne že by snad člověk předpokládal, že bude v zimě potřebovat chladit vzduch v kabině vozu, naopak a o to právě jde. Pokud budete jako řidič více topit, nečistoty, v tom nejhorším případě biologické segmenty a zbytky například po hlodavcích, budou zahříváním vydávat opravdu nepříjemný zápach. Představa takého prostředí třeba při dlouhé cestě na lyže doslova zavání zkaženým zážitkem.

Back to top