fbpx

Pohon zadních kol nebo čtyřkolka u ojeté 911?

  • Poradna
  • Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Pohon zadních kol nebo čtyřkolka u ojeté 911?

Potencionální zájemci o ojeté Porsche 911 Carrera se velmi často ptají na volbu mezi pohonem zadních kol a pohonem všech kol. Je třeba odpovědět na otázku co zákazník chce, co potřebuje a co si myslí že využije. Puristé velmi často hledají modely pouze s pohonem zadních kol. Jde jim o jednoduchost, nižší hmotnost, o přední kola a řízení nezatížené systémem pohonu.

Nicméně po delší debatě se zájemcem o ojeté Porsche 911 se velmi často ukazuje, že dotaz na pohon všech kol je chápán jako dotaz na všespásný bezpečnostní systém. Na něco, s čím může řidič bez potíží jezdit v zimě na hory, co ho protáhne terénem, co předejde dopravní nehodě. Velmi často se dá kdesi na pozadí těchto představ vysledovat ovlivnění marketingem jiných značek, které „učí“ své zákazníky, že čtyřkolka vše výše uvedené zaručí.

Ovšem přenést tuto logiku na Porsche 911 se nedá. Existují lidé, kteří jezdí s Porsche celoročně, to jistě. Ale mít 911ku jako auto, se kterým člověk jezdí cíleně na hory? Limitem pro komfortní jízdu spíše než pohon může být světlá výška. U sportovního auta nižší než u SUV, která mají obvykle zájemci o Porsche v garáži. Také je zde šířka pneumatik, které výtečně drží na asfaltu, ale na sněhu nemají vzhledem k šířce šanci dobře se prořezávat.

Nejde jen o zimu, ze zkušenosti, většina našich zákazníků jezdí později se svým Porsche 911 tak, že vlastně nepozná mezi zadokolkou a čtyřkolkou rozdíl. Nejezdí na závodní okruhy. Jezdí v rychlostech a stylem, kdy se ani zdaleka nedostane na limit auta. Pak se dá s rukou na srdci říct, že pro tento typ zájemců nezáleží na tom, jestli má 911 pohon zadních anebo všech kol. Je zde ještě jeden náhled na věc, a to je šířka vozu.

Mimo speciální edice u nových Porsche 911 je už pouze jedna karoserie o identické šířce, starší řady však mely verze s pohonem všech kol širší. Ten, kdo nechce úzkou karoserii zadokolky, například u generace 997, tak volí Carreru 4 nebo 4S. Tento argument spojený se vzhledem je jistě relevantní. Jak tedy „vyřešit“ zmíněnou trojitou otázku, co zákazník chce, co potřebuje a co si myslí že využije?

Pokud zájemce neví, co chce, tak se dá přijít na to, co využije. Je to pohon zadních kol, pokud je v plánu jezdit na závodní okruhu, využívat Porsche 911 jako sportovní auto. Potřebuje člověk pohon všech kol? V zásadě ne, pokud tedy neví přesně proč a jak s autem jezdit a jak čtyřkolku využít. Potřebuje tedy pohon všech kol? Obvykle ne, zkušenost říká, že pro řadu majitelů Porsche 911 je nakonec typ pohonu nedůležitý. Co tedy člověk chce, neracionálně čistě podle pocitu, se stává pádným rozhodovacím faktorem.

Back to top